3 >>
Lasse - Asia 2007

Tioman Island: Efter planen gik turen nu til Tioman Island, - en lille ud fra stkysten af fastlands malaysia. Til trods for at vi skullerimelig tidligt op var jeg ret glad for det. Var s heldigt at bo pvrelse med en 60 rig australsk gut. Det var ikke s meget det at hanvar 60 r, men han havde desvrre (for alle i rummet) drlig mave. Ok,fair nok tnker i - det ka han jo ikke gre for. Men efter at vreblevet vkket et par gange af hans......lyde, slog jeg jeg jnene op bare for at glo hen imod hans seng, hvor han l med boksershortsne trukket ned om knene og hans lagen lftet op s han prut ik ble fanget i hans lagen.....:s..... - jeg sov ikke resten af den nat, og pakkede stille mine ting sammen nste morgen og forlod stuen uden nogen strre kommunikation mellem os... Istedet for at have tjekket dagen fr hvornr bussen mod Tioman gik, vadede vi selvflgelig bare ned p busstationen om morgenen, bare for at misse bussen med 2 minutter :( N, der gik heldigvis en bus en time senere, men den gik ikke direkte og vi skulle derfor skifte. Fair nok, den nuppede vi og efter et par timer i en dejlig kold aircon bus ankom vi til en lille by, hvor vi skulle skifte bus. Efter at have spurgt os lidt frem, fandt vi en meget lokal lignende bus, der krte mod Tioman. - Der var dog ingen aircon og den skulle skubbes igang for at kre, men lige meget.....vi var p vej mod vores -paradis. Men efter ikke mindre end 20 min, mtte bussen kre ind p et vrksted for at blive svejset lidt. Vi var ved at blive lidt nervse for om vi nogensinde skulle n frem, men de lokale s rimelig rolige ud, s vi blev enige om at det nok skulle g. Og rigtig nok, mange timer senere sad vi endelig i en speedbd ud mod Tioman Island:

Vi fandt hurtigt frem til vores hytte, smed vores ting og kastede os derefter ud for at finde noget mad, og mske en bar at drikke lidt p. Vores yndlings sted blev en Thai restaurent, som hed Indah, og vi bildte os hurtigt ind at vi spiste Indisk mad....."" N, men bajere skal der jo ogs til nr man sdan er ude p en ferie . Desvrre havde denne by kun 'en bar, som lukkede kl 1. Jakob og jeg blev derfor hurtigt enige om at vi lige s godt kunne tage et dykker certifikat.....et skaldt open water certificat. - Men udover at mangle et par barer, var det et super sted at slappe af:

Dykkercertifikatet viste sig dog at vre lidt andet end at svmme stille rundt og glo p fisk. Frst gennemgik vi lange hrde timer med video, og derfor blev vi smidt ud i vandet for at lave alle mulige velser. Her indgik fx at tage iltmasken af langt under vandet, fylde sine dykkerbriller med vand og nde af sin buddy's ekstra iltmaske. Alt sammen pnt ulkkert. - men vi overlevede og kom endelig ud p open water.

Farverne var lidt drligere end jeg havde regnet, men vi fik da set mange stimer af fisk, skildpadder og rokker....egentlig meget fedt. Tiltrods for alle de mange fisk, syntes jeg nu stadig det var sjovest at kigge p at jakob dykkede. Han udvede den bermte face-down-ass-up dykkermetode. Jeg fik dog ikke taget nogle billeder, men det s nogenlunde sdan her ud:

Vi var ikke de eneste p dykkerholdet. P billedet under ses fra venstre: Jakob, min buddy, samt udver af face-down-ass-up tekniken. Janet, vores dive master og instruktr. Mig selv :). Eric, vores hjlpene hnd nr vi fld ukontrollerbart rundt i vandet. Og til sidst Rob, en amerikaner vi tog kurset sammen med.

Efter en 6 dage med et hrdt anskaffet dykkercertifikat og noget dejligt afslapning, var tiden endelig inde til at smutte igen. Janus og jakob skulle tilbage til Singapore og ordne noget skole, og jeg ville tjekke Malaysia lidt mere ud. Nrmere betegnet en lille strandby kaldet Cherating.image12.jpg

Tioman Island Juli d. 24

:::Lasse - Asia 2007,,start
posted 11 August 2007

~~~

---text---http://www.travelblog.com/?s=Lasse+-+Asia+2007,,start###ALREADYTHERE hello